| Regisztráció | Tensi katalógusok | Telefonos ügyfélszolgálat: +36 1 345-1505
Itt tartózkodik az oldalon:Tensi Holiday » Hajóutak » Costa Cruises » Sajtóközlemények

 

 

 

 

 

 

A Costa Hajótársaság sajtóközleményei a Costa Concordia balesetével kapcsolatban

 

1. Sajtóközlemény - 2012. január 15.

2. Nemzetközi sajtótájékoztató - 2012. január 16.

3. A kártérítéssel és promóciós ajánlatokkal kapcsolatos félreértések tisztázása - 2012. január 24.

4. A hajók fedélzetére való feljutás szigorú szabályokhoz kötött mechanizmusa - 2012. január 24.

 

 

A kártérítéssel és promóciós ajánlatokkal kapcsolatos félreértések tisztázása

Genova, 2012. január 24.

 

Az árengedményekkel és promóciós ajánlatokkal kapcsolatos híradások kapcsán a Costa Cruises határozottan leszögezi, hogy a társaság soha nem ajánlott fel jövőbeni utakra vonatkozó árengedményt azoknak az utasoknak, akik január 13-án a Costa Concordia fedélzetén tartózkodtak és a tragikus baleset részesei voltak. A sajtóban megjelent és számos más hírközlési csatornán is leközölt információ teljes mértékben megalapozatlan, ahogy azt az újság által megkérdezett angol utas is megerősítette.

A Costa Cruises ismételten közli, hogy a tragikus baleset óta a társaság azt tekinti legfontosabb, alapvető feladatának, hogy a baleset részesei számára minden lehetséges segítséget és lelki támogatást megadjon. A társaság teljes mértékben tudatában van annak, és mély szomorúsággal tölti el, hogy a baleset mennyi szenvedést és viszontagságokat okozott a vendégeknek és a legénységnek, és ezt cselekedetei során is mindenkor szem előtt tartja.

A Társaság mentőcsapatokkal együttműködve dolgozott azon, hogy a kimenekített utasok és a legénység tagjai számára minden szükséges segítséget megadjon ahhoz, hogy hazatérhessenek otthonukba. Ezt követően a vendégeket, miután hazatértek, telefonon kereste meg, hogy érdeklődjön, fizikailag és érzelmileg jól vannak-e, és biztosítsa őket, hogy visszatérítik számukra a hajóút költségét és az azzal kapcsolatban felmerült összes közvetlen költséget.

A társaság készséggel tárgyal a vendégekkel és a fogyasztóvédelmi szervezetekkel is az elszenvedett viszontagságok miatti kártérítés meghatározása érdekében, az idegenforgalmi ágazat szakmai szövetségeinek támogatásával, amelyekkel a társaság már napok óta kapcsolatban áll.

Morális alapelveinek megfelelően, valamint a méltányosság és felelősség, mint vezérelvek szem előtt tartásával a társaság minden olyan ügyfelének, aki jövőbeni Costa utat foglalt le, lehetőséget ad arra, hogy – ha az utazás félelemmel tölti el őket – az utat lemondják úgy, hogy ezen szándékukat legkésőbb február 7-én közlik.

A Costa Cruises ezen kívül azt is le kívánja szögezni, hogy azok iránti tiszteletből, akik a tragédia részesei voltak, a baleset másnapjától kezdődően leállította az összes reklámtevékenységet. Mindössze egyetlen olyan postai reklám van, amelyet a társaság már nem tudott leállítani – ez az anyag még december végén került postázásra.

A Costa Cruises értetlenül áll a Társaságról bárminemű megerősítés nélkül közölt felháborító és megalapozatlan állítások előtt.

 

A hajók fedélzetére való feljutás szigorú szabályokhoz kötött mechanizmusa

Genova, 2012. január 24.

 

A Costa Cruises közli, hogy a beszállás előtt a hatóságok által végzett, a kikötői területre való belépést szolgáló ellenőrzéseken túlmenően a társaság rendkívül szigorú rendszereket működtet a hajókra való feljutás ellenőrzése érdekében.
A fedélzetre való feljutás kizárólag az alábbiak alapján lehetséges:
- a hajóútra jelentkező vendégek esetén jegy és a személyazonosság ellenőrzése;
- a személyzet tagjai esetén optikailag leolvasott személyazonosító kártya;
- a személy nevének - a társaság és a másodkapitány jóváhagyását követően - szerepelnie kell az utaslistán, és emellett érvényes személyazonosító iratot kell bemutatni, amelyet beszálláskor át kell adni megőrzésre.
A fedélzeti rendszerekben rögzítik mindenkinek a nevét, aki a hajóval kihajózik. Ezenkívül beszálláskor fénykép készül az utasokról, amelyet ezután a beszállókártyán lévő azonosító vonalkódhoz társítanak, és az utasok a fedélzeti tartózkodáskor megkapják a Costa Card kártyát (ez szolgál az egyes utasok személyi azonosító kitűzőjeként a hajóra való beszálláskor és a hajó elhagyásakor, valamint a fedélzeti szolgáltatások igénybevételekor).
A fedélzeten senkinek sem áll jogában a biztonsági eljárásokat visszautasítani. Szabálysértés esetén a társaság szigorú fegyelmi intézkedéseket tesz.
Mindenkiről, aki a hajóra felszállt és arról leszállt (vendégekről, a legénységről és a tisztekről) pontos listát küldenek a hajótársaság központi nyilvántartása számára, rögtön az indulás után.
A Costa Concordiával történt balesetnél ezeket a pontos listákat megkapták a hatóságok a túlélők, az áldozatok és az eltűnt személyek azonosításával kapcsolatos tevékenységük kapcsán.
A hajótársaság kategórikusan elutasítja azt az alaptalan állítást is, mely szerint a fedélzetén „feketemunkások” voltak.
A Costa Cruises a lehető legszigorúbb vagyonbiztonsági, biztonsági és társadalmi felelősségvállalási követelményeknek megfelelően jár el. A társadalmi felelősségvállalás (SA 8000) és a biztonság (OHSAS 18001) tekintetében a társaságot a RINA testület a BEST4 tanúsítás keretében tanúsította. A BEST4 a környezetvédelemre és minőségre is kiterjed, és annak betartását a tanúsító társaság mellett az olasz tengerészeti hatóságok és a hajók által látogatott országok tengerészeti hatóságai is rendszeresen ellenőrzik.

 

Részlet a 2012. január 16-án megtartott nemzetközi sajtótájékoztatóból

 

 

Sajtóközlemény a Costa Concordia balesetével kapcsolatban

Genova, 2012. január 15.


Társaságunkat, a Costa Cruises-t mélyen megrendítette e tragédia. Teljes szívünkből együtt érzünk minden érintettel, és az áldozatok családjának, hozzátartozóinak részvétünket fejezzük ki.   

Az elmúlt 48 órában több mint 1100 Costa-alkalmazott dolgozott fáradhatatlanul azon, hogy e rettenetes esemény következményeiből mentse a menthetőt. Szorosan együttműködünk a hatóságokkal a jelenleg is folyó kutatásban és mentési munkálatokban, és minden erőnkkel azon vagyunk, hogy valamennyi utasunk és személyzetünk minden tagja biztonságban hazaérjen.

Legfontosabb teendőnk most az, hogy információ birtokába jussunk a fedélzeten tartózkodott összes utasról és a személyzet egészéről, illetve biztonságba helyezzük a hajót oly módon, hogy semmiféle kárt ne ejtsünk a környezetben. Fölkértünk egy világviszonylatban is vezető, mentési munkálatokra szakosodott vállalatot, hogy dolgozzon ki egy akciótervet, és segítsen kijelölni a hajótest körül egy védelmi övezetet. Megjegyezzük: a megbízott ügyész lefoglalta az óceánjárót és a DVR-t, az ún. fekete dobozt, amely minden navigációs adatot tartalmaz, és a Costa kizárólag hatósági engedéllyel közelítheti meg a hajót.

Nyomozókkal dolgozunk együtt, hogy kiderítsük, pontosan hol történt a hiba a Costa Corcordián. A kutatás még folyik, előzetesen azonban vannak arra utaló jelek, hogy nem zárható ki a bekövetkezett katasztrófát előidéző, súlyos emberi mulasztás a hajó kapitánya, Francesco Schettino részéről. Úgy tűnik, hogy az óceánjáró a parthoz túl közel haladt, és a kapitány vészhelyzetben hozott döntése nem felelt meg a Costánál alkalmazott sztenderd eljárásoknak. Tudatában vagyunk annak, hogy a főügyész komoly vádakkal illette a hajó kapitányát, aki is 2002-ben Biztonsági Tisztként csatlakozott a Costához, majd 2006-ban, azt követően, hogy Személyzeti Kapitányként is tevékenykedett, hajókapitányi rangra emelkedett. Mint a Costa hajótársaság minden kapitánya, ő is folyamatos képzéseken vett részt, és minden teszten megfelelően teljesített. Az ellene felhozott vádak tükrében, és tekintve, hogy jelenleg is tart még a nyomozás, nem volna helyénvaló részünkről, ha személyét illetően jelen pillanatban bármilyen további kommentárral előállnánk.

Azonban most már, hogy egyre több információ birtokába jutunk mind a katasztrófáról, mind az evakuálásról, világosan látszik, hogy a Costa Concordia legénysége és személyzete bátran viselkedett és gyorsan cselekedett, hogy kimenekítsen több mint 4000 főt egy meglehetősen nehéz helyzetben. Mindazért, amit tettek, nagyon hálásak vagyunk nekik.
A Costa kötelezi magát, hogy a jövőben mindent megtesz annak érdekében, hogy ilyen katasztrófa többé ne fordulhasson elő. A legfontosabb szempont mindenkor utasaink és személyzetünk biztonsága, és minden biztonsági előírásnak eleget teszünk.   
Mit jelent, hogy a Costa számára első a biztonság?
A Costa hajótársaság szigorúan eleget tesz minden biztonsági előírásnak, személyzetünknek pedig elsődleges kötelezettsége vendégeink védelme és biztonsága.  

Legénységünk minden tagja rendelkezik az alapvető biztonsági kiképzésen való részvételt tanúsító BST-igazolvánnyal (Basic Safety Training), és számos tréning keretében lett fölkészítve a vészhelyzetek kezelésére, arra, hogy ha úgy adódik, segítsen az utasoknak elhagyni a hajót.

A legénység valamennyi tagjának egyértelmű a szerepe, felelőssége és feladata. Kéthetente minden hajónk legénysége szimulált evakuációs gyakorlaton vesz részt. A törvény előírásának megfelelően, a hajóba történő beszállást követő 24 órán belül utasaink számára kötelező evakuációs gyakorlatot tartunk, és a Costa olyan számítógépes rendszerrel rendelkezik, amellyel ellenőrizni tudja, hogy valamennyi vendége részt vesz-e ezen a gyakorlaton.

A biztonságos üzemeltetési rendszerek követelményeinek megfelelően, a Costa legénységét időszakosan tesztelik a kikötői hatóságok, és ugyanezt teszi egy, a biztonságot értékelő független szervezet.  

A fedélzeten az utasok és a legénység összlétszámát meghaladó mennyiségben vannak mentőmellények és mentőcsónakok. A mentőcsónakok élelem- és vízkészlettel, elsősegélycsomaggal, kommunikációs eszközökkel és jelzőberendezésekkel vannak felszerelve. Minden életmentő eszköz megfelel a nemzetközi sztenderdeknek, és a fedélzeti személyzet, illetve az erre fölhatalmazott hatóságok rendszeres időközönként tüzetesen átvizsgálják őket. A Costa valamennyi hajója a legszigorúbb normák és legfejlettebb technológiák alkalmazásával épült, és rendelkezik a RINA megfelelőségi tanúsítványával.  

Dario Rustico
Értékesítési & Marketing  Igazgató – Közép-Európa, Afrika, Közel-Kelet és India

Akciós utazási ajánlatok

USA Keleti-part körutazás egy kis kanadai kitérővel

2017. szeptember 27-október 8. Előfoglalási kedvezmény: 3 hónappal indulás előtt: 35 000 Ft/fő
2 hónappal indulás előtt: 17 500 Ft/fő

 

 

 

 

Előfoglalási kedvezmény:

3 hónappal indulás előtt: 35 000 Ft/fő

2 hónappal indulás előtt: 17 500 Ft/fő

 

[ tovább ]
Pihenés Tioman trópusi szigetén szingapúri látogatással

2017. július 2-14.
Előfoglalási kedvezmény: 2 hónappal indulás előtt: 10 000 Ft/fő


 

 

[ tovább ]
Hahó, a tenger!

Nagy fjordtúra & Spitzbergák

14 éjszakás hajóút már 809 €-tól/fő + ill.

[ tovább ]