| Regisztráció | Tensi katalógusok | Telefonos ügyfélszolgálat: +36 1 345-1505
Itt tartózkodik az oldalon:Tensi Holiday » Kapcsolat » GYIK
top

Gyakran intézett kérdések

Kérdés beküldés

Kérem írja be az itt látható kódot a szövegmezőbe!
bottom

 Gyakran ismételt kérdések

Hol található az irodájuk Budapesten?

1023 Budapest, Komjádi B. u. 1.

 

Mikor van nyitva a budapesti irodájuk?

Hétfőtől péntekig 8:30 – 18:00 között áll szíves rendelkezésükre a Tensi központi irodája.

 

Vannak vidéken is Tensi utazási irodák?

Igen, szívesen várjuk Önöket a Tensi irodákban országszerte.

Tensi Irodák >>

 

Mi a Tensi utazási iroda filozófiája?

Irodánk magyar tulajdonú, 1983-ban alakult az első hazai utazási irodák egyikeként és szerzett megbecsülést az elmúlt 30 évben mind a szakma, mind ügyfelei körében. Irodánk célja, személyre szabott minőségi utazási szolgáltatások biztosítása. Ezt tükrözi szlogene is: Minőségben utazunk.

 

Milyen ügyfelek számára szervez utazásokat a Tensi utazási iroda?

Egyéni és vállalati ügyfelek számára egyaránt szervez utakat utazási irodánk.

 

Mely utazások képezik a Tensi fő profilját?

Utazásokat szervezünk belföldre és külföldre egyéni és vállalati ügyfelek számára egyaránt.

 

Fizetési információk: Mivel és hogyan fizethetem ki az utazásomat?A kiválasztott szolgáltatásokat kifizetheti irodáinkban személyesen, készpénzzel, vagy átutalási megbízással. Átutalás esetén mindig ügyeljen a megbízás azonosíthatóságára (utazások esetén például a foglalási számot fel kell tüntetni a megjegyzés rovatban), illetve a megbízás egyik példányát gondosan őrizze meg!


Banki információk:

HUF:   Bankszámlaszám: 11600006-00000000-12661080

 

EURO:  Account Holder : T E N S I KFT.

Bank details:   ERSTE BANK ZRT., 1138 Budapest, Népfürdő u. 24-26.

Account 1160 0006  0000 0000  1266 1107

IBAN HU56  1160 0006  0000 0000  1266 1107

SWIFT CODEGIBAHUHB

 

Milyen számot hívhatok sürgős esetben a nyitva tartási időn túl?

+36 70-4545-555

 

Milyen ütemezésben fizethetem ki az utazásomat?

Jelentkezéskor a részvételi díj 40%-át kell előlegként befizetni. A fennmaradó összeget az utas az utazás megkezdése előtt legkésőbb a 30. naptári napig köteles befizetni külön felhívás nélkül, kivéve azt az esetet, amikor az adott útra vonatkozó szerződés-kiegészítés ennél korábbi/későbbi határidőt ír elő. Ha a jelentkezés az utazást megelőző 30. naptári napon belül történik, akkor a részvételi díj 100%-át kell befizetni a Tensi számlájára.

 

Mikor kapok végszámlát az utazásról?

Az érvényben lévő jogszabályok értelmében a teljesítést, azaz a hazautazást követő legkésőbb 15 napon belül készítjük el az utazás végszámláját. Az elutazás előtt a befizetésekről előlegszámlát készítünk.

 

Adatvédelem:

Személyes adatok feldolgozása, tárolása:
Az Ön által megadott személyes adatokat a Tensi Cégcsoport kizárólag saját rendszerében tárolja és a fent ismertetett célokra használja fel. Gondoskodik az átadott, személyes adatok biztonságáról, és mindent megtesz azok megváltoztatásának, jogosulatlan hozzáférésének, nyilvánosságra hozatalának, törlésének, sérülésének és megsemmisülésének megakadályozása és felderítése érdekében. Biztosítjuk Önt arról, hogy adatai semmilyen más célra nem kerülnek felhasználásra, kivéve ha más célú felhasználáshoz Ön kifejezett hozzájárulását adta.

A Tensi lehetőséget biztosít Önnek arra, hogy az Önről nyilvántartott adatok kezeléséről bármikor tájékoztatást kérjen, továbbá kérheti személyes adatinak helyesbítését, illetőleg törlését.
Hozzájáruló nyilatkozata bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható. Ebben az esetben a nyilatkozó nevét és minden egyéb személyes adatát az (5) bekezdésben meghatározott nyilvántartásból haladéktalanul törölni kell, és részére reklám az (1) bekezdésben meghatározott módon a továbbiakban nem közölhető.

A Tensi adatvédelmi nyilatkozatát itt olvashatja!

 

Milyen hasznos információkat kell átolvasni és aláírni a Tensi Télen is a Föld körül 2011-20102. egzotikus katalógusra érvényes utazási szerződés részeként?

 

Általános információk

  • A Tensi non-stop ügyeletet biztosít utasai számára.Probléma esetén munkaidőben kérjük, hívja az Ön személyes utazási tanácsadóját, munkaidőn kívül pedig a Tensi ügyeleti telefonszámát: 70/454-5555
  • Ellenőrizze útlevelét,nézze meg, hogy érvényes-e! Külföldre utazáshoz érvényes útlevélre van szükség. Útlevél nélkül - érvényes személyi igazolvánnyal - ez idő szerint az Európai Unió tagállamaiba (régi és új típusú személyi igazolvánnyal), a Horvát Köztársaságba (régi és új típusú személyi igazolvánnyal), valamint Svájcba (csak az új, kártya típusú személyi igazolvánnyal) lehet utazni. Kiskorú magyar állampolgár egyáltalán nem utazhat külföldre a személyi igazolványával. Tájékozódjon a felkeresendő országok budapesti nagykövetségein az útlevél érvényességére vonatkozó ottani követelmények felől! Szükség esetén előzetesen szerezzen be vízumot! Számos országba csak vízummal lehet belépni.

 

  • Kiskorúak kíséret nélküli beutazásáhoza világ egyes országaiba (ha azt a fogadó állam engedélyezi) általában az érvényes úti okmányokon, megfelelő anyagi fedezeten túl szükség lehet a szülők írásos hozzájárulására, továbbá azon személy megjelölésére, aki a kiskorúról külföldön gondoskodni fog. A szülő útlevelébe bejegyzett 18. éven aluli gyermek(ek) szülővel együtt történő magyarországi beutazását követően csak együttesen utazhatnak ki. A gyermek szülő nélküli magyarországi tartózkodása, be- és kiutazása önálló úti okmány birtokában lehetséges. A 14. életévet betöltött gyermek részére, ha a szülő útlevelében szerepel -vízumkötelezettség esetén- , külön vízumkérelmet kell benyújtani.
  • Valuta be- és kivitele:A Magyar Köztársaság államhatárát átlépő személy, amennyiben birtokában összesen egymillió forintértéket elérő, vagy azt meghaladó összegű forint, valuta, utazási csekk, nemzetközi postautalvány feladóvevénye, átruházható értékpapír, illetve pénzpiaci eszköz van, köteles ezt a tényt a vámhatósággal írásban közölni. A bejelentési kötelezettséggel kapcsolatban részletesebb tájékoztatást a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnoksága az 1/470-41-21-es telefonszámon, illetve a honlapján ad (http://vam.gov.hu).

 

  • Sürgősségi egészségügyi ellátás: A külföldre kiutazó biztosított, aki átmenetileg tartózkodik egy másik országban a felmerült sürgősségi ellátásának költségei után kizárólag az igénybevétel idején érvényes belföldi költség mértékének megfelelő térítést kapja a magyar egészségbiztosítástól. Ez általában a külföldi gyógykezelés költségének 10-15%-a (az Egyesült Államok vonatkozásában 1-3%-a).

 

  • Sürgősségi egészségügyi ellátás az EGT államaiban: 2004. május 1. után a rövid idejű tartózkodás céljából beutazóknak amennyiben baleset, vagy megbetegedés miatt sürgősségi egészségügyi ellátásra szorulnak az EU tagállam, melynek területén éppen tartózkodnak, a saját állampolgáraival azonos feltételek mellett ellátást nyújt. Az ellátás költségeit az a biztosító vállalja (általában utólagos, biztosítók közötti elszámolás mellett), melyiknél az illető személy ténylegesen biztosítva van (azaz általában a hazai társadalombiztosítás). Mindennek azonban feltétele, hogy az utazó rendelkezzen egy Európai Egészségbiztosítási Kártyával. Az ingyenes vagy kedvezményes orvosi szolgáltatás csak a közegészségügyi ellátásra vonatkozik, s ennek körét a tagállamok nemzeti joga határozza meg. Néhány esetben az orvosi ellátás egésze ingyenes, máskor csak egy része, és előfordulhat az is, hogy a kezelés költsége csak utólagosan igényelhető vissza. Az Európai Egészségbiztosítási Kártyát és további információkat – a külföldre távozás előtt minden esetben, azaz újbóli külföldre utazásnál ismételten – az Országos Egészségbiztosítási Pénztárnál, illetőleg a lakóhely szerint illetékes Megyei Egészségbiztosítási Pénztárnál kell igényelni és kitöltetni (www.oep.hu). Miután a turisták által sűrűn látogatott üdülőhelyek környékén az orvosok döntően magánpraxisban működnek, illetőleg bizonyos államokban a magyarországinál szűkebb a társadalombiztosítás keretében igénybe vehető szolgáltatások köre, továbbá egy külföldön elszenvedett baleset esetén a hazaszállítást csak kivételes esetben fedezi a kötelező egészségbiztosítás, mindenképpen ajánlatos megfontolni utasbiztosítás megkötését is.

 

  • Betegség-, baleset- és poggyászbiztosítás:Külföldre történő utazás előtt javasoljuk általános, mindenre kiterjedő utas- és balesetbiztosítás megkötését.

 

  • Gyógyszerkivitel:A rendszeresen szedett gyógyszerek között lehetnek antidepresszánsok, altatók, nyugtatók, hangulatfokozók, hangulatjavítók, kábítószerek és daganatos betegségek fájdalomcsillapítására szolgáló készítmények, melyek esetében a határátkelőhelyen szükség van olyan igazolásra, amely tartalmazza a kezelő orvos azonosítására alkalmas adatokat, a beteg személyi azonosítására alkalmas adatokat, a beteg által rendszeresen szedett gyógyszerek nevét, hatóanyagát, hatáserősségét és a kezelőorvos által megállapított napi adagolást. Az igazolást annál az orvosnál szerezhetjük be, aki a gyógyszert számunkra rendszeresen felírja.

 

  • Védőoltások:Külföldi nyaralás, munkavállalás, tanulás előtt célszerű tájékozódni, hogy milyen védőoltások szükségesek, mely gyógyszereket ajánlatos szedni és milyen a közegészségügyi helyzet az adott országban. Részletes információkért kérjük, tekintse meg az Országos Epidemológiai Központ (OEK) nemzetközi oltóközpontjának tájékoztatóját (www.oek.hu).

 

  • Háziállatok utazására vonatkozó speciális szabályok:Amennyiben házi kedvencünket is magunkkal kívánjuk vinni az Európai Unión belüli nyaralásra, a kutyák, macskák és házi görények számára ún. állatútlevelet kell kiváltanunk a helyi állatorvosnál. Az állatútlevéllel kapcsolatos hasznos információkhoz juthatunk a www.petpassport.hu internetes oldalon. Az Európai Unió tagállamain kívülre történő utazás esetén a szabályok megegyeznek a fentiekkel, mindössze annyi eltéréssel, hogy állatútlevél helyett kiviteli igazolást kell előzetesen kérni a lakóhely szerint illetékes állatorvostól. A háziállatok elhelyezésével és repülőn történő utazásával kapcsolatban minden esetben kérjük előzetesen érdeklődjön irodánkban.

 

  • Irodánk az utazás ideje alatt általában érvényes időjárási viszonyokról a Tensi katalógusokban a hasznos információknál, illetve a honlapon (www.tensi.hu) általános tájékoztatást nyújt, de kérjük hogy tájékozódjanak egyéb fórumokon is. Természetesen nincs arra garancia, hogy az időjárás a megszokottak szerint alakul.

Csoportos utazások

  • Csoportos utazás esetén a helyszínen, illetve bizonyos csoportok  esetén az egész utazás során irodánk magyar nyelvű képviselőt (idegenvezetőt vagy asszisztenciát) biztosít utasai részére. Nyaralóprogram esetén utasaink a telepített magyar idegenvezető / asszisztencia telefonszámát érkezéskor a helyszínen kapják meg. Telepített idegenvezetőink az érkezés napján vagy másnap tájékoztató órát tartanak, mely során ismertetik az utasokkal a magyar nyelven igénybe vehető fakultatív program-lehetőségeket.

 

  • Magyar asszisztencia:magyar nyelven beszélő, és a helyszínen dolgozó személy, aki nem a Tensi alkalmazottja, de a következő szolgáltatások nyújtására szerződött a Tensivel az adott célterületen tartozkódó Tensi utasok számára: érkezéskor a repülőtéren várja az utasokat és a szállodai transzfer során tájékoztatást tart a célterületről, segít a szálláshelyre történő bejelentkezéskor, heti egy alkalommal információt ad a szállodában a fontos tudnivalókról és a lehetséges kirándulásokról, a fakultatív kirándulásokat saját hatáskörében és helyi partnerével magyar nyelvű idegenvezetéssel megszervezi és lebonyolítja, elutazáskor a szállodából a repülőtérig történő transzfer során kíséri az utasokat, vészhelyzet vagy szükség esetén magyar nyelvű telefonos elérhetőséget és segítséget biztosít.

 

  • Tensi telepített idegenvezető:a Tensi alkalmazásában álló magyar idegenvezető, aki a magyar asszisztencia szolgáltatásain túl mindenben és mindenkor (non-stop) az utasok rendelkezésére áll, továbbá a Tensi megbízásából és a Tensi helyi partnere által megszervezett programokat, kirándulásokat magyar nyelven bonyolítja, kíséri és felügyeli.

 

  • Csomagajánlat: olyan idegenforgalmi szolgáltatás, amely tartalmazza a Tensi által előre lefoglalt repülőjegy és szállodai szolgáltatás árát, esetenként a transzfer díját. A helyszínen magyar, vagy angol nyelvű asszisztencia áll az utasok rendelkezésre. Egy időpontban több utas is együtt utazik. A csomagár nem tartalmazza a járulékos költségeket (illetékek, vízumdíj, biztosítások, fakultatív kirándulások, személyes kiadások).

 

  • Probléma eseténhelyi képviseleteink, idegenvezetőink állnak rendelkezésre. A felmerülő problémákat a helyszínen kérjük azonnal jelezze helyi képviselőnknek, illetve partnerirodánknak, hogy azt minél hamarabb orvosolni tudják. Amennyiben a probléma helyszínen nem megoldható, kérjük vetessen fel jegyzőkönyvet helyi képviselőnkkel, vagy a szálláshellyel, mert ennek hiányában később sajnos nem áll módunkban kompenzálni a felmerült problémát.

 

  • Csoportos utazás esetén legtöbbször lehetőség van a helyszínen (idegenvezetőnknél) jelentkezni fakultatív kirándulásokra. A fakultatív kirándulásokat csak a minimum létszám elérése esetén tudjuk indítani magyar nyelven. Amennyiben a fakultatív kirándulás létszámhiány miatt nem indul, a helyszínen jelentkező utasok a helyszínen, az itthon előre forintban befizető utasok, pedig hazaérkezésük után az irodában kapják vissza az elmaradt kirándulás árát.

 

  • Fakultatív kirándulásra történő jelentkezéskor kérjük vegyék figyelembe, hogy amennyiben mégsem veszik igénybe a kirándulást, illetve nem jelennek meg az idegenvezetővel megbeszélt időben a találkozás helyén, partnerirodánknak a kirándulásra befizetett részvételi díjat nem áll módjában visszafizetni. Amennyiben olyan fakultatív kirándulásra jelentkezik, melynek időtartama megakadályozza bármely a szálláshelyen befizetett ellátás igénybe vételében, kérjük vegye figyelembe, hogy az elmulasztott ellátást a szálláshely és így irodánk sem téríti meg. A kirándulások során kérjük kövesse az idegenvezető előzetes kérését a ruházatra vonatkozóan, hiszen előfordulhat, hogy laza nyári ruházatban bizonyos helyekre nem engedik be a turistákat.    

 

  • Az árban nem foglalt extra szolgáltatások, mint pld. helyi kirándulások lebonyolításáért minden felelősség a szolgáltató helyi irodát terheli, amennyiben azokat nem a Tensi idegenvezetői és kinti partnerei szervezik. Ezekért a Tensi Utazási Irodának felelősséget vállalni nem áll módjában.

 

  • Csoportos városlátogatások esetén a részvételi díjban szereplő panorámás városnézés egy informatív jellegű 1-3 órás autóbuszos program, melynek során nincsen lehetőség kiszállni a buszból.

Egyéni utazások

  • Egyéni utazás esetén a helyszínen, illetve az utazás során irodánk nem biztosít magyar nyelvű képviselőt (idegenvezetőt vagy asszisztenciát), ezértprobléma esetén kérjük forduljon a Tensi helyi képviselőjéhez/partnerirodájához, vagy helyi szolgáltatójához (szálláshely), illetve kérjük hívja magyar nyelvű ügyeleti telefonszámunkat (00-36-704545555). Amennyiben a probléma helyszínen nem megoldható, kérjük vetessen fel jegyzőkönyvet helyi képviselőnkkel, vagy a szálláshellyel, mert ennek hiányába később sajnos nem áll módunkban kompenzálni a problémát.

 

  • Gépkocsival történő külföldi utazáshozrendelkezni kell zöldkártyával és nemzetközi kötelező biztosítással. Járművet külföldön többnyire csak 18 év felettiek vezethetnek, megfelelően honosított vagy nemzetközi jogosítvánnyal. Szükség esetén kérjük szerezzen be nemzetközi vezetői engedélyt, és mindig győződjön meg gépjárműve kifogástalan műszaki állapotáról!

 

  • Autópálya-használat:Az aktuális autópálya-használati díjakról kérjük, hogy indulás előtt érdeklődjenek a Magyar Autóklubnál (www.autoklub.hu)! Az általunk ajánlott országokban, illetve az azokon való átutazás esetén az autópályákon csak az előre megváltott igazolószelvénnyel rendelkező autók közlekedhetnek. Az erre vonatkozó szelvényeket a határon illetve a benzinkutaknál lehet megvásárolni. Egyes országokban autópályadíjjal kell számolnunk, amelyet az adott autópályára való belépéskor/kilépéskor kell fizetni a helyszínen.

Repülőutak

  • Irodánk a repülőjegyeket a foglalásban szereplő név alapján állítja ki, ezért kérjük, hogy foglaláskor az útlevélben szereplő nevet legyenek szívesek megadni, illetve eltérés vagy változás esetén kérjük jelezzék azt haladéktalanul irodánknak.

 

  • 2006. november 6.-tól az EU repülőtereiről induló járatokon új biztonsági előírások alkalmazandók a kézipoggyászokra (tekintet nélkül a célállomásokra). Az új szabályok a folyadékokra helyeznek hangsúlyt, melyeket az utasok magukkal vihetnek a fedélzetre, illetve a kézipoggyász maximális méretére. Az új szabályokról kérjük kérje részletes tájékoztatónkat, vagy látogasson el a ferihegyi repülőtér honlapjára (www.bud.hu).

 

  • A légitársaságok maguk határozzák meg a repülőgépre felvihető poggyászok maximális méretét és súlyát. Az Önt utaztató légitársaság aktuális poggyász szabályozásáról kérjük érdeklődjön irodánkban vagy az adott légitársaság honlapján.

 

  • A repülőgépen a helyfoglalást irodánk nem tudja biztosítani és nem garantálható az összetartozó utasoknak az egymás melletti utazás a repülőgépen. Ezt a repülőtéren a check-in pultnál a jegykezelőnél kérheti.

 

  • Csoportos utazás esetén a repülőjegyek minden esetben turista osztályra szólnak. Külön kérésre, felár ellenében magasabb osztályra foglalás lehetséges.

 

  • A légitársaság hatáskörébe tartozó menetrendváltozásért, járatkésésért, járattörlésért, vagy a poggyász megrongálódásáért, késéséért, illetve eltűnéséért az adott légitársaság felelős a Nemzetközi IATA szabályoknak megfelelően.
  • Csecsemők (0-2 év) utazásaesetén bizonyos légitársaságok minimális díjat, illetve repülőtéri illetéket számolnak fel, a csecsemőknek azonban ilyen esetekben sem jár külön hely a repülőn (szülők ölében utaznak).

 

  • Egyéni utazás esetén a Tensi katalógusban megadott tájékoztató jellegű repülőjegy és repülőtéri illeték árak az utazás és a foglalás időpontjának és időtartamának függvényében változhatnak. Az Ön utazási időpontjának megfelelő pontos repülőjegy árakért, kérjük keresse kollégáinkat.

Szállodák

  • Egyes szállodákban előfordulhat, hogy érkezéskor készpénz depozitot, vagy bankkártya biztosítékot kérnek a szállodák az utasoktól, melyet természetesen a vendég visszakap ha a szobát sértetlen állapotban adja vissza.

 

  • A szálláshelyek kategóriákba való sorolásaa mindenkori hivatalos, helyi országos kategóriáknak felel meg (a szálláshelyek neve melletti csillagok), mely az adott ország hivatalos standardja szerint alakul. A helyi besorolás nem minden esetben egyezik meg a nálunk megszokott kategória szempontokkal. A hazai és a helyi kategorizálás alapjául szolgáló felszereltségben, és szolgáltatásokban mutatkozó különbség az egyes szálláshelyek leírásából megállapítható, a szálláshely színvonalbeli összképének különbségéről pedig a szálláshelyek leírásánál található, a hazai besorolásból kiindulva elvégzett Tensi értékelés (Tensi kategória) ad tájékoztatást. A csillagok utáni „+” jelölés arra utal, hogy az adott szálláshely szolgáltatásai, felszereltsége többet nyújt, mint az előtte lévő csillagokkal megjelölt kategória.

 

  • Elő- ill. utószezonbana szállodán belüli bizonyos létesítmények és szolgáltatások (strand szervíz, étterem, szórakozási lehetőségek) nem mindig üzemelnek teljes mértékben.

 

  • Egyes szállodákban elő- ill. utószezonban lehetnek ifjúsági csoportok is, melyek esetenként zavarhatják a többi vendég nyugalmát.

 

  • A folyamatosan növekvő idegenforgalmi igények miatt a nyaralóövezetekben és a tengerparton akár főszezonban is  folyamatosan szálloda, étterem és egyéb építkezések folynak, amelyek megzavarhatják pihenésüket.

 

  • A szállodai szobákat a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően általában csak kb. 14:00 és 15:00 óra körül lehet elfoglalni és az elutazás napján kb. 10:00 és 11:00 óráig el kell hagyni. Az apartmanokat az érkezés napján a leírásban meghatározott időpontban lehet elfoglalni, késői érkezés esetén kérjük, hogy minden esetben és időben informálják a kulcsátadó helyet, illetve irodánk képviselőjét (telefonszám az úti okmányokban)! Késői érkezés esetén az apartmanoknál a kulcskiadás nem garantált.

 

  • A szálloda fekvésénél a főbejárat ill. a központi épület és a tengerpart, strand illetve a központ hozzávetőleges távolságát tüntetjük fel.

 

  • A 2 év alatti gyermekeknél (csecsemők) a helyszínen esetlegesen felmerülő költségek a vendégeket terhelik, és a helyszínen fizetendők (pld. bébi ágy, gyermekfelügyelet stb). 2 év feletti, de ingyenes szállást igénybe vevő gyermekek esetén néhány esetben a gyermek ellátásért a helyszínen az utasnak fizetnie kell.

 

  • 12 év alatti gyermek elhelyezése pótágyon a legtöbb szálláshelyen kedvezményes áron vehető igénybe. A gyermek életkorának megfelelő kedvezményes ár feltüntetése a Tensi katalógusban, illetve ajánlatokban a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően a meghatározott életkorig vehető igénybe, ha a gyermek már betöltötte a megadott életkort akkor nem (pld.: 2-12 éves korig, tehát 11,99 éves korig) Az gyermek életkorának meghatározásánál nem a megrendeléskor, hanem a szolgáltatások igénybevételének kezdetekor betöltött életkor az irányadó.

 

  • Előfordulhat, hogy a háziállatokat az étterembe, a közös helyiségekbe és a strandra nem lehet bevinni. A háziállatok külföldre való kivitelének feltételeiről kérje állatorvosa tanácsát!

 

  • A leírásokban említett parkolókban/mélygarázsokban előfordulhat (a szálloda telítettségétől függően), hogy csak korlátozott számban állnak parkolóhelyek rendelkezésre, ezért nem tudjuk garantálni a parkolóhelyeket. Azoknál a szállodáknál/apartmanoknál, amelyeknél saját parkoló van, szobánként/apartmanonként csak 1 parkoló hely vehető igénybe.

 

  • A főszezonban előfordulhatnak áram- és vízkimaradások. Az áramkimaradások elkerülésének érdekében kérjük, hogy egyszerre ne használjanak több elektromos eszközt (általában 3KW/apartman a terhelhetőség). Egyes szállodák fűtését és melegvízellátását napenergia felhasználásával oldják meg, ezért megtörténhet, hogy csak langyos víz van.

 

  • A legtöbb szálloda bárjában illetve a teraszon kb. éjfélig tánczenekarok játszanak, ami nagy nyüzsgéssel jár.

 

  • Az Európai Unió egyes országaiban a nyilvános helyeken tilos a dohányzás, ezért a szállodákban, éttermekben, bárokban és diszkókban is csak a kijelölt helyeken lehet dohányozni. Bővebb információ a nyilvános helyeken történő dohányzásról: http://hu.help-eu.com.


Szobák

 

  • Szoba, illetve apartman képek a Tensi katalógusokban: tájékoztató jellegűek, nem minden esetben egyezik meg a ténylegesen biztosított szoba képe a fotón szereplő szoba képével. Az esetlegesen megadott négyzetméter-adatok hozzávetőleges nagyságot jelölnek, a terasz és balkon meghatározása (azok nagysága miatt) országonként különböző.

 

  • Egyágyas szoba: olyan szállodai szobatípus, amelyet a szállodáktól egyágyas szobaáron, vagy egyágyas felár megfizetése esetén lehet lefoglalni. A nemzetközi szállodai gyakorlat szerint az egyágyas  elhelyezés történhet  egy, vagy akár több ágyas szobában  is, a szabad kapacitásától függően. Irodánk szívesen fogadja a társítási igényeket, de arra garanciát nem tud vállalni. Egyágyas elhelyezés esetén irodánk a felár megfizetésétől nem tud eltekinteni.

 

  • Pótágyak: általában inkább gyermekeknek ajánlott heverő vagy ágy, ami keskenyebb és rövidebb egy átlagos ágynál, és nem nyújtja egy normál ágy kényelmét. A pótágyakkal ellátott szobák sokszor ugyanakkora alapterületűek mint a normál kétágyas szobák így nem mindig nyújtják egy normál szoba kényelmét! A háromágyas vagy négyágyas szobák egylégteresek, esetenként kétágyas szobát jelentenek pótággyal, így nem olyan kényelmesek, mint a normál szobák. Egyes szálláshelyeken 2 felnőtt  + 2 gyermek elhelyezése esetén a 2 gyermek részére emeletes ágyat biztosítanak.

 

  • Apartmanok esetében a maximum létszám 2 év alatti csecsemő esetén sem léphető túl (ő is „teljes főnek” számít).

 

  • A szobabeosztás a lefoglalt szobatípuson belül mindig a szálloda/apartmanház részéről történik, erre vonatkozóan nekünk, mint utazásszervezőnek nincs befolyásunk (a kívánságokat szívesen továbbítjuk a szálloda felé, de ezek teljesítéséért garanciát nem tudunk vállalni).

 

  • A nem feláras szolgáltatásokért (pld. földszinti, vízhez közelebb eső vagy tengerre néző szoba stb.) felelősséget vállalni nem tudunk. A kívánságokat szívesen továbbítjuk a szálloda felé, de ezek teljesítéséért garanciát nem tudunk vállalni.

 

  • Tengerre/medencére néző szobák esetén a közvetlen tengerre/medencére való kilátást egyes esetekben természeti képződmények akadályozhatják.

 

  • A szobaszéf igénybe vételének feltételeit a szállodák határozzák meg. Még az all inclusive ellátást kínáló szállodák mindegyikében sem ingyenes a szobaszéf illetve a napi minibár feltöltés.

 

  • A stúdiók és apartmanok leírásánál a tűzhely, amennyiben külön jelzés nem utal rá, nem rendelkezik sütővel.

 

  • A szállodák légkondicionálása energiatakarékossági okokból néhol időszakos lehet, melyet a szállodában központilag szabályoznak.

 

  • Apartmanok foglalása esetén kérjük, hogy ha az elutazás utáni takarítást biztosítjuk Önöknek, akkor se hagyjanak maguk után mosatlan edényt és evőeszközt!

 

  • A fürdőszobák legtöbb esetben egybeépítettek a WC-vel, a zuhanyzó pedig néhány szálláshelyen zuhanytálca nélküli.

 

  • Az apartmanoknál a hűtőszekrény meglehetősen kis méretű, és mélyhűtő része általában ajtó nélküli, így nem alkalmas fagyasztott ételek tárolására.

 

  • Az apartmanok konyhai alapfelszereltsége szolid, csak a legalapvetőbb felszereléseket tartalmazza.

 

  • Az apartmanok felszereltsége eltér a szállodai szobák felszereltségétől, így legtöbb esetben az apartmanok felszereltségéhez nem tartozik szappan, tusfürdő, sampon, mosószer, mosogatószer, WC papír és törölköző, melyekről az utasoknak saját maguknak kell gondoskodniuk.


All inclusive

  • Az all inclusive ellátást kínáló szállodák esetében az all inclusive ellátás tartalma szállodánként különböző (beleértve a sportolási és wellness lehetőségeket is). Az all inclusive ellátás pontos részleteiről érdeklődjön utazási irodánkban, illetve a helyszínen a telepített idegenvezetőnél, vagy a szállodai szobákban elhelyezett tájékoztatókon. A szállodák fenntartják a jogot, hogy szezon közben is módosítsák az igénybe vehető szolgáltatások és termékek körét.

 

  • Az all inclusive szállodák esetében a főétkezéseket általában csak a szálloda által kijelölt és a szállodai tájékoztatókban publikált éttermekben lehet ingyenesen igénybe venni. A szállodák egyéb éttermeiben történő étkezésekhez a legtöbb esetben előzetes helyfoglalás illetve esetenként felár kifizetése szükséges.

 

  • Gyermek animáció: egyes szállodáknál csak megfelelő létszám esetén és nem minden nap szolgáltatják. Elő- és utószezonban ez a szolgáltatás nem minden esetben biztosított.

Étkezés

  • A félpanziós ellátás reggelit és vacsorát jelent. Ha csak külön nem jelezzük a vacsora ára csak az étkezést tartalmazza, az étkezéshez elfogyasztott italokért a legtöbb esetben fizetni kell.

 

  • A büfé-rendszerű étkezés választéka és minősége a szálloda kategóriájától és a helyi szokásoktól függ. A büfé asztaloknál esetenkénti sorbanállás előfordulhat!

 

  • Elő- és utószezonban, valamint a szállodák eseti döntése alapján egyes esetekben a büfé-rendszerben történő étkezést menüválasztásos helyettesítheti.

 

  • Egy foglaláson/szobán belül csak azonos ellátás foglalható!

 

  • 18 év alatti fiatalokat alkohollal nem szolgálnak ki (all inclusive ellátás esetén sem)!


Úszómedence és strand szervíz

  • A szállodák általában csak fürdésre alkalmas idő esetén üzemeltetik az úszómedencéket, illetve a több medencével rendelkező szálláshelyeken előfordulhat, hogy elő- és utószezonban nem mindegyik medence üzemel.

 

  • Azon országokban ahol a szállodák nem rendelkezhetnek saját partszakasszal a tengerparton található napágyakért és napernyőkért minden esetben fizetni kell, még akkor is ha a szálloda közvetlenül a tengerparton található.

 

Milyen hasznos információkat kell átolvasni és aláírni a Tensi Sí és Snowboard 2011-20102. katalógusra érvényes utazási szerződés részeként?

 

Kedvezmények 

A síbérletek, klubhét és a síovi-síisi-családi sítúrák áraiból - életkortól függően - különböző mértékű kedvezményeket biztosítunk, melyek mértékéről az Utastájékoztató ad pontos leírást.

Egyidejűleg azonos útra és időpontra történő nagyobb csoportos (20 főtől) jelentkezés esetén kedvezményt biztosítunk. Kedvezményünk csak abban az esetben jár, ha a csoport képviseletében egy személy tartja a kapcsolatot a Tensi irodával. E személy (csoportvezető) feladata a csoport képviselete itthon és a külföldi utazás során. A gyermekkedvezmények mértékéről kérjük érdeklődjön irodánkban vagy látogassa meg honlapunkat (www.tensi.huvagy www.megyunksielni.hu).

Egyéb költségek

Vannak szálláshelyek, ahol a részvételi díjon felül Utasainknak további költségeket (pl. áramfogyasztás, üdülőhelyi díj, végtakarítás, parkolás) kell fizetni. Az egyéb költségekre vonatkozó információkat az Utastájékoztatóban közöljük.  Ha magával kívánja vinni háziállatát, a lehetőségről érdeklődjön irodánkban. A legtöbb esetben térítési díj ellenében ez lehetséges.

 

Valutában megadott árak

Ezek az árak tájékoztató jellegűek. A valutában megadott szolgáltatások ára igény esetén a helyszínen fizethető (pld. háziállat), illetve kötelezően fizetendő (pld. üdülőhelyi díj).

 

Probléma esetén

Probléma esetén kérjük forduljon a Tensi - Rekreál helyi képviselőjéhez/partnerirodájához, vagy helyi szolgáltatójához (szálláshely), illetve kérjük hívja magyar nyelvű ügyeleti telefonszámunkat: 00-36-704545555. Amennyiben a probléma helyszínen nem megoldható, kérjük vetessen fel jegyzőkönyvet helyi képviselőnkkel, vagy a szálláshellyel, mert ennek hiányában később nem áll módunkban kompenzálni a problémát.

Biztosítás

A részvételi díj betegség-, baleset- és poggyászbiztosítást, valamint útlemondási biztosítást nem tartalmaz. Útlemondási biztosítás kizárólag, az előleg befizetésével egyidejűleg köthető (fakultatív jelleggel a szolgáltatások árának 5%-ért). A biztosítás részletes szabályzata az utazásra jelentkezéskor az Ön rendelkezésére áll. Bár az Európai Egészségbiztosítási Kártyával (részletesen: www.oep.hu) rendelkező magyar állampolgárok sürgősségi egészségügyi ellátása ingyenes az EGT államaiban, mivela turisták által sűrűn látogatott üdülőhelyek környékén az orvosok döntően magánpraxisban működnek, illetőleg bizonyos államokban a magyarországinál szűkebb a társadalombiztosítás keretében igénybe vehető szolgáltatások köre, továbbá egy külföldön elszenvedett baleset esetén a hazaszállítást csak kivételes esetben fedezi a kötelező egészségbiztosítás, mindenképpen ajánlott az utasbiztosítás megkötése.

 

Utazás előtt

Az Európai Unió tagállamaiba érvényes útlevéllel, vagy érvényes régi és új típusú személyi igazolvánnyal lehet utazni. Kiskorú magyar állampolgár csak érvényes útlevéllel utazhat külföldre, személyi igazolvánnyal nem. Az Európai Unión kívüli országokba, mint Grúzia és Törökország a beutazás feltétele a hazaérkezést követő még legalább 6 hónapig érvényes útlevél megléte. Beutazási szabályok országonként: www.kulugyminiszterium.hu.

Irodánk az utazás ideje alatt általában érvényes időjárási viszonyokról a Tensi honlapon (www.tensi.hu) általános tájékoztatást nyújt, de kérjük, hogy tájékozódjanak egyéb fórumokon is. Természetesen nincs arra garancia, hogy az időjárás a megszokottak szerint alakul, így sem a hó mennyiségéért, sem a minőségéért nem tudunk felelősséget vállalni. Elutazás előtt kérjük tájékozódjon az aktuális hóhelyzetről.

Utazás

Az utazás általában egyénileg történik. Gépkocsival történő külföldi utazáshoz rendelkezni kell zöldkártyával és nemzetközi kötelező biztosítással. Járművet külföldön többnyire csak 18 év felettiek vezethetnek, megfelelően honosított vagy nemzetközi jogosítvánnyal. Az aktuális autópálya-használati díjakról, útviszonyokról és az autó kötelező felszereltségéről (hólánc) kérjük, hogy indulás előtt érdeklődjenek a Magyar Autóklubnál (www.autoklub.hu)! A repülős utazások feltételeiről érdeklődjön irodáinkban, illetve a www.tensi.hu és a www.megyunksielni.hu oldalakon.

Igény szerint, térítés ellenében komfortos különbuszokat indítunk. A férőhelyek korlátozott számban állnak rendelkezésre, ezért a jelentkezéseket a befizetés sorrendjében tudjuk elfogadni. Az indulás és érkezés helyéről, időpontjáról irodánkban adunk felvilágosítást. Az útiköltség személyenként egy sí- vagy snowboard felszerelés, 1 db nagy és 1 db kisebb utazótáska szállítását tartalmazza. További csomagok felárral, előzetes befizetés alapján szállíthatók.

 

Elhelyezés

Pályaszállás megjelölés azokra a szálláshelyekre vonatkozik, melyek maximális távolsága 400 méter a legközelebbi sípályától vagy felvonótól.

A szálláshelyek kategóriákba való sorolása a mindenkori hivatalos, helyi országos kategóriáknak felel meg (a szálláshelyek neve melletti csillagok), mely az adott ország hivatalos standardja szerint alakul. A helyi besorolás nem minden esetben egyezik meg a nálunk megszokott kategória szempontokkal. A csillagok utáni „+” jelölés arra utal, hogy az adott szálláshely szolgáltatásai, felszereltsége többet nyújt, mint az előtte lévő csillagokkal megjelölt kategória.

A szállodai szobákat a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően általában csak kb. 14:00 és 17:00 óra körül lehet elfoglalni és az elutazás napján kb. 9:00 és 10:00 óráig el kell hagyni. Az apartmanokat az érkezés napján a leírásban meghatározott időpontban lehet elfoglalni, késői érkezés esetén kérjük, hogy minden esetben és időben informálják a kulcsátadó helyet, illetve irodánk képviselőjét (telefonszám az úti okmányokban)!

A 2 év alatti gyermekeknél (csecsemők) a helyszínen esetlegesen felmerülő költségek a vendégeket terhelik, és a helyszínen fizetendők (pld. bébi ágy, gyermekfelügyelet stb). 2 év feletti, de ingyenes szállást igénybe vevő gyermekek esetén néhány esetben a gyermek ellátásért a helyszínen az utasnak fizetnie kell. 12 év alatti gyermek elhelyezése pótágyon a legtöbb szálláshelyen kedvezményes áron vehető igénybe. A gyermek életkorának megfelelő kedvezményes ár feltüntetése a Tensi - Rekreál katalógusban, Utastájékoztatóban, illetve ajánlatokban a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően a meghatározott életkorig vehető igénybe, ha a gyermek már betöltötte a megadott életkort akkor nem (pld.: 2-12 éves korig, tehát 11,99 éves korig). A gyermek életkorának meghatározásánál nem a megrendeléskor, hanem a szolgáltatások igénybevételének kezdetekor betöltött életkor az irányadó.

Apartmanok esetében a maximum létszám 2 év alatti csecsemő esetén sem léphető túl (ő is „teljes főnek” számít). Ha vendégeink a megadottnál nagyobb létszámmal érkeznek, a fogadó partnernek jogában áll a szállás átadását megtagadni, vagy a plusz személyre felárat fizettetni, illetve az apartmanból kitiltani. Az említett esetnél minden felmerülő következményt és költséget utasainknak kell viselni.

Az apartmanok két vagy több légtérből állnak, míg a stúdiók egylégterűek. Apartmanos vagy stúdióban történő elhelyezés esetén, a teljes apartman árat ki kell fizetni, függetlenül attól, hány fő veszi igénybe a szállást.

Szoba, illetve apartman képek a Tensi - Rekreál katalógusokban tájékoztató jellegűek, nem minden esetben egyezik meg a ténylegesen biztosított szoba képe a fotón szereplő szoba képével. Az esetlegesen megadott négyzetméter-adatok hozzávetőleges nagyságot jelölnek, a terasz és balkon meghatározása (azok nagysága miatt) országonként különböző.

Pótágyak: általában inkább gyermekeknek ajánlott heverő vagy ágy, sokszor összecsukható kempingágy, ami keskenyebb és rövidebb egy átlagos ágynál, és nem nyújtja egy normál ágy kényelmét. A pótágyakkal ellátott szobák sokszor ugyanakkora alapterületűek mint a normál kétágyas szobák, így nem mindig nyújtják egy normál szoba kényelmét! A háromágyas vagy négyágyas szobák egy légteresek, esetenként kétágyas szobát jelentenek pótággyal, így nem olyan kényelmesek, mint a normál szobák. Egyes szálláshelyeken 2 felnőtt  + 2 gyermek elhelyezése esetén a 2 gyermek részére emeletes ágyat biztosítanak.

A szobabeosztás a lefoglalt szobatípuson belül mindig a szálloda/apartmanház részéről történik, erre vonatkozóan nekünk, mint utazásszervezőnek nincs befolyásunk (a kívánságokat szívesen továbbítjuk a szálloda felé, de ezek teljesítéséért garanciát nem tudunk vállalni).

A szobaszéf igénybe vételének feltételeit a szállodák határozzák meg. Még az all inclusive ellátást kínáló szállodák mindegyikében sem ingyenes a szobaszéf illetve a napi minibár feltöltés.

A stúdiók és apartmanok leírásánál a tűzhely, amennyiben külön jelzés nem utal rá, nem rendelkezik sütővel. Az apartmanok átvételekor kauciót kell fizetni, melyet elutazáskor kapnak vissza. Ha valami hiányzik, elromlott vagy kifogásolható a takarítás, akkor ezek költsége levonásra kerül a kaucióból. Az apartmanok tisztán kerülnek átadásra. Ha az apartman tisztasága kifogásolható, azt a megérkezéskor a kulcsátvétel helyén jelezzék. Apartmanok foglalása esetén kérjük, hogy ha az elutazás utáni takarítást biztosítjuk Önöknek, akkor se hagyjanak maguk után mosatlan edényt, evőeszközt és szemetet! A fürdőszobák legtöbb esetben egybeépítettek a WC-vel, a zuhanyzó pedig néhány szálláshelyen zuhanytálca nélküli. Az apartmanoknál a hűtőszekrény meglehetősen kis méretű, és mélyhűtő része általában ajtó nélküli, így nem alkalmas fagyasztott ételek tárolására. Az apartmanok konyhai alapfelszereltsége szolid, csak a legalapvetőbb felszereléseket tartalmazza.

A félpanziós ellátás reggelit és vacsorát jelent. Ha csak külön nem jelezzük, a vacsora ára csak az étkezést tartalmazza, az étkezéshez elfogyasztott italokért a legtöbb esetben fizetni kell. A büfé-rendszerű étkezés választéka és minősége a szálloda kategóriájától és a helyi szokásoktól függ. A büfé asztaloknál esetenkénti sorbanállás előfordulhat!

Elő- és utószezonban, valamint a szállodák eseti döntése alapján egyes esetekben a büfé-rendszerben történő étkezést menüválasztásos helyettesítheti. Egy foglaláson/szobán belül csak azonos ellátás foglalható!

 

Utastájékoztató

Utasainknak minden programról részletes tájékoztatót adunk, melyben fontos információkat tartalmaznak a program időtartamára, az egyes részszolgáltatások meghatározására és minőségére, a teljesítés módjára, a részvétel díjára, illetve az igénybe vehető kedvezmények mértékére vonatkozóan.

 

 

Akciós utazási ajánlatok

USA Nyugati-part körutazás a legszebb nemzeti parkokkal

2017. június 15-28. Előfoglalási kedvezmény: 2 hónappal indulás előtt: 20 000 Ft/fő

 

 

[ tovább ]
Kanada keleti tájain

2017. május 27-június 5.
10 000 Ft/fő kedvezmény április 5-ig

 

[ tovább ]
Hahó, a tenger!

Nagy fjordtúra & Spitzbergák

14 éjszakás hajóút már 809 €-tól/fő + ill.

[ tovább ]