| Regisztráció | Tensi katalógusok | Telefonos ügyfélszolgálat: +36 1 345-1505

A leggyakoribb kérdések                                       mail Kérje ajánlatunkat!

1., Milyen extra költségek várhatóak a hajóút alatt?
A hajótársaságok többnyire teljes ellátást kínálnak, így az egyik felmerülő költség az italfogyasztás költsége. A hajótársaságok kötelező borravalót terhelnek az utasok számlájára. Ez a költség egy előre meghatározott összeg, amit a személyzet tagjai között osztanak szét.
Az egyes kikötőkben számos, a hajótársaság által szervezett fakultatív kirándulás közül lehet választani. Természetesen ezek nem kötelezőek, az adott kikötési pont egyénileg is felfedezhető. Ha Ön egyénileg vág neki a felfedezésnek, kiemelten fontos, hogy időben visszaérjen a fedélzetre. Minden hajónak saját wellness-részlege van. A szépségápolási kezelések díját nem tartalmazza a hajóút ára, az igénybevett szolgáltatások a hajóút végén fizetendők.
 
2., Tartalmaz-e utasbiztosítást a hajóút?
Általánosságban elmondható, hogy a hajóutak nem tartalmaznak utasbiztosítást. Egyetlen kivétel a Costa hajótársaság, ahol a Costa biztosítás megköthető itthon. (A részletekről munkatársaink adnak felvilágosítást.) Mindenkinek javasoljuk, hogy az utazás teljes időtartamára feltétlenül kössön betegség-, baleset-, és poggyászbiztosítást. Több országban már az országba való belépés feltétele a biztosítás megléte (USA, Egyesült Arab Emirátusok, stb.).
 
3., A hajón fizethetek hitelkártyával/bankkártyával is?
Természetesen. A feltétel, hogy a kártya dombornyomott legyen. A hajón, a hajóút közben nincs közvetlen készpénzforgalom. A beszálláskor kapott utaskártyára terhelik a fogyasztást, a kirándulások, a borravaló, a vásárlások költségeit. A hajóra való beszállást követően megkérdezik, hogy készpénzben vagy hitelkártyával szeretné fizetni a költéseit a hajóút végén. Ennek függvényében vagy depozitot kérnek készpénzben, vagy zárolják a hitelkártyán a depozit összegét. A hitelkártyát az út végén egy összegben terhelik meg. (A depozit összege hajótársaságonként változó, kérjen információt munkatársainktól!)
 
4., Mi alapján válasszunk hajótársaságot?
Útvonal, érdeklődési kör, életkor, aktivitás… Munkatársaink segítenek megtalálni az Ön igényeinek legmegfelelőbb hajótársaságot és útvonalat.
 
5., Milyen hosszú legyen az első hajóút?
Általában hétéjszakás hajóutat javasolunk első hajóútként.
 
6., Milyen kabint válasszak?
Az alap kabintípusok a belső, ablakos, balkonos kabinok, de természetesen mini- és különböző egyéb lakosztályok közül is lehet választani.
A belső kabinoknak nincs ablakuk, a hajó középső részén találhatók az alsó és a felső szinteken is, emiatt a belső kabinok között több kategória választható a hajón való elhelyezkedéstől függően. Méretük átlagosan 14-18 m2 hajótársaságtól függően.
Az ablakos kabinok többnyire a hajók alsó két utas szintjén találhatók. Ablakuk nem nyitható. Hajótól, kabintól függően lehet kerek vagy panoráma ablak is. Néhány hajón a felsőbb szinteken is található ablakos kabin. Méretük átlagosan 16-18 m2 hajótársaságtól függően.
A balkonos kabinok esetében a balkonra ki lehet menni, a balkonon kerti bútorok találhatók. A kabinok mérete átlagosan 18-24 m2 hajótársaságtól függően.
A lakosztályok mérete egyedi és a lakosztályhoz tartozó különleges szolgáltatások is eltérőek lakosztály típustól és hajótársaságtól függően.
 
7., Mennyire előre kell lefoglalni a hajóutakat?
Hajótársaságtól és útvonaltól függ. Olyan útvonalak esetében, amelyek csak egy-két időpontban indulnak és különleges útvonalon járnak, akár 1 évvel indulás előtt érdemes foglalni, bizonyos hajótársaságok és útvonalak esetében érdemes lehet kedvezményes árakra várni. Munkatársaink segítenek, hogy az Ön által választott útvonalon és időszakban mikor érdemes lefoglalni a hajóutat, és tájékoztatják Önt az aktuális árakról és szabad kapacitásról.
Általánosságban elmondható, hogy minél előbb foglalunk, annál biztosabb az előfoglalási áron való foglalás.
 
8., Mit jelent a teljes ellátás a hajóutak esetében?
A reggelihez fogyasztható italok, amelyek az étteremben ki vannak készítve, ill. italautomatából választhatók, ingyenesen fogyaszthatók, de az étteremben rendelt italok ebédnél, vacsoránál, ill. a bárban fogyasztott italok költségét felszámítják a számlánkra. A hajótársaságok különböző italcsomagokat kínálnak, ezek révén az italfogyasztás költsége mérsékelhető.
 
9., Ha újra szeretnék hajózni, kaphatok kedvezményt?
Minden hajótársaságnak van saját törzsutas programja. Egyes hajótársaságoknál automatikus a regisztráció, míg más hajótársaságoknál regisztrációt kell készíteni. A hajótársaságok nagy része fedélzeti kedvezményeket biztosít attól függően, hogy a törzsutas program melyik szintjén tart az utas. A Costa hajótársaság, nem akciós utak esetében 5% törzsutas kedvezményt biztosít a második Costa hajóúttól kezdődően, amennyiben már opciós foglaláskor rendelkezésre áll a törzsutas szám. A regisztráció módjáról kérjen információt munkatársainktól!
 
10., Mi az a Pronto ár?
A Costa hajótársaság kedvezményes előfoglalási ára. A ’Pronto Price’ a legkedvezőbb árkategória, amellyel azokat az utasokat jutalmazza a Costa Cruises hajótársaság, akik jóval az indulás előtt foglalják le a kiválasztott hajóutat.
A ’Pronto Price’ egyfajta előfoglalási árkategória, de nem tehetünk egyértelmű egyenlőségjelet a 'Pronto Price' és a magyar piacon jól ismert előfoglalási ár közé. A ’Pronto Price’ esetében ugyanis nincs megszabott határidő vagy lejárati dátum; minél korábban foglal valaki, annál nagyobb esélye van arra, hogy e kedvező árkategóriában teheti meg azt. Azon kabinok száma, amelyek e kedvezményes áron foglalhatók, az indulási dátum, útvonal és kabinkategória függvényében változik.
A ’Pronto Price’-on foglaló utasoknak a Costa további kedvezményeket biztosít: 25% kedvezmény a wellness- és szépségkúrák, 20% kedvezmény az ültetett étkezéseknél fogyasztható italcsomagok, a minibár-fogyasztás, a kabinba kért premium reggeli és a mosodai szolgáltatások árából. Ezen kívül a ’Pronto Price’-on történő foglalás révén az utasok prioritást élveznek az éttermi ültetés kiválasztásánál és a parti kirándulásokra történő jelentkezéskor.
 
11., Terhesen részt vehetek hajóúton?
Kismamák csak abban az esetben vehetnek részt hajóúton, ha a hajóút a 24. betöltött terhességi hét előtt befejeződik. A hajóúton való részvétel további feltétele orvosi igazolás megléte.
 
12., Mit jelentenek a turnusok a vacsoránál?
Az ültetett vacsora két turnusban zajlik. Ezek időpontja hajótársaságonként, hajóutanként is változik. Általában 18:00-19:00 óra között vacsoráznak az első ültetést választó vendégek, és 20:15-21:15 között kezdődik a második ültetésű  a második ültetést választók. A turnusokra vonatkozó jelentkezést utaspreferenciaként továbbítjuk a hajótársaság felé. Vannak olyan hajótársaságok is, ahol kötetlenebb formában, 18:00-22:00 óra között bármikor lehet vacsorázni, ugyanolyan ültetett formában, mint a turnusos változatban, csak nem minden este ugyanannál az asztalnál ülve.
 
13., Tudom használni a mobiltelefonomat a hajón? Internezni tudok?
Természetesen, de felhívjuk figyelmét, hogy a mobiltelefonálás díja nyílt tengeren 1 000 - 1 500 Ft/perc között van. A pontos díjakról kérjük érdeklődjön telefonszolgáltatójánál! A fedélzeten történő mobiltelefonálás feltétele továbbá, hogy telefonkészülék alkalmas legyen a hajó szatellite telefon rendszerére való rákapcsolódásra. Javasoljuk a part közelében való telefonálást, az adott országban az Ön szolgáltatójának partner hálózatára való rácsatlakozással. Internet elérhetőség is van a hajókon. Különféle csomagokat lehet vásárolni, a legtöbb hajón már wi-fi is van. 
 
14., Mi az a garanciális kabin?
Az induláshoz közeli időpontokban, különösen a kedvezményes árú kabinok esetében, ill. amikor összességében nagyon kevés szabad van a hajón, a hajótársaságok egyes kategóriákat garanciális kabinként értékesítenek, ami azt jelenti, hogy csak a foglalás véglegesítés után derül ki a pontos kabinszám. Garanciális kabin foglalása esetén a hajótársaság minden esetben a minimum kategóriát garantálja, de saját hatáskörében dönthet úgy is, hogy felár nélkül magasabb kategóriát biztosít. Befolyásolni sajnos nem tudjuk a kapott kabin elhelyezkedését, két garanciális kabin foglalása esetén a két kabin egymáshoz viszonytott helyzetét, vagy a kategóriáját.
 
15., Van-e magyar kísérő, asszisztencia a hajókon?
A hajókon a személyzet tagjai között sok esetben vannak magyarok, de mint asszisztencia, nem lehet rájuk számítani. Minimális idegen nyelvtudás (leginkább angol) ajánlott egy hajóúthoz, mert a hajón a napi tájékoztató anyagban szerepelnek fontos információk, pl. a hajóról való leszállás és felszállás időpontja, az éttermek nyitvatartása, a napi programlehetőségek.
 
16., Van-e bármilyen életkori kötöttség a hajóutaknál?
Hajóútjaink nagy részét 0,5 - 99 éves korosztály számára ajánljuk.
A hajótársaságok a hosszabb, vagy speciális útvonalak, expedíciós utak esetében megállapíthatnak szigorúbb feltételeket a gyermekek minimális életkorára vonatkozóan.
 
Amennyiben további kérdése van, forduljon hozzánk bizalommal!

Akciós utazási ajánlatok

USA Keleti-part körutazás egy kis kanadai kitérővel

2017. szeptember 27-október 8. Előfoglalási kedvezmény: 3 hónappal indulás előtt: 35 000 Ft/fő
2 hónappal indulás előtt: 17 500 Ft/fő

 

 

 

 

Előfoglalási kedvezmény:

3 hónappal indulás előtt: 35 000 Ft/fő

2 hónappal indulás előtt: 17 500 Ft/fő

 

[ tovább ]
Pihenés Tioman trópusi szigetén szingapúri látogatással

2017. július 2-14.
Előfoglalási kedvezmény: 2 hónappal indulás előtt: 10 000 Ft/fő


 

 

[ tovább ]
Hahó, a tenger!

Nagy fjordtúra & Spitzbergák

14 éjszakás hajóút már 809 €-tól/fő + ill.

[ tovább ]